lørdag den 29. marts 2014

Alpinski kan vi også

Marts måned blev måneden, hvor jeg fik afprøvet skibakken i Nuuk.  Jep vi har skam også sådan en. Sidste vinter nåede jeg aldrig at prøve bakken og alpinski - mest af alt fordi, at den "store" lift måske højst var åben sammenlagt 5 dage...Der var simpelthen bare nærmest ikke vinter sidste år. I år har situationen været anderledes - der er stadig masser af sne og har været mange rigtig fine skidage.

Når jeg skriver "store" i gåseøjne, skyldes det, at der ikke er tale om et stort ski-resort med T-lifte, stolelifte med mere. Tværtimod snakker vi tre tallerkenlifte- en op til børnebakken og en to-delt lift, der kører til tops af bakken. Det er fjeldet Lille Malene, som der køres på.

Min dag på skibakken var i selskab med min kollega Susanne, vores styrelseschef Lars og en af Susannes venner. Jeg var ret spændt på dagen, da sidste skiferie for mig var 2. g i mine gymnasieår - og dermed 8 år siden sidste møde med et par alpinski. Heldigvis var mødet med alpinski igen optur - jeg synes, at det gik overraskende godt. Lars og jeg var et fint match i niveau, så vi fik taget en masse ture sammen...Muhaha  hvor optur det er, at være på niveau med en 60+ kan så diskuteres.... men han er altså skarp til den slags :-)

Skulle man være interesseret i at vide mere om skiliften i Nuuk, så er deres hjemmeside her

Her lidt billede fra min dag. Desværre kun fra børnebakken. Det var simpelthen for koldt for fingrene, at hive hænderne op af lufferne oppe fra den store lift :-)


På vej mod tops

Den flotteste udsigt jeg nogensinde har haft fra en skibakke

Smukt med smukt på

Min første tur efter 8 år uden alpinski på


Ingen kommentarer:

Send en kommentar