fredag den 8. august 2014

Nu som hofreporter

Har Kamilla Fuglsang nogensinde shaket hånd med hans kongelige højhed kronprins Frederik?.....JA det har hun og det skete lige præcis i dag. Klart det kræver et indlæg på bloggen - lidt royalist er man vel :-)

Kronprinseparret og deres fire søde børn har den sidste uges tid været på rundrejse i Grønland og i dag, var der officiel besøgsdag i Nuuk. Når der sker så store begivenheder, så må man være på pletten. Sammen med min kontormakker Mette Marie og en del andre kollegaer tog vi efter fredags morgenbrød en sviptur på kolonihavnen, hvor kronprinseparret og børnene ville sejle ind kl. 9.30. Klart vi ikke var de eneste, der havde denne idé - en meget stor del af Nuuks befolkning var allerede på havnen, da vi kom. Børnehaver, plejehjem og næsten alle andre var der. Kronprinseparret er, som I nok alle er bekendt med, MEGET vellidt i Grønland. Muligvis et 100% royalist land.

I forhold til så mange andre af de mange fremmødte mennesker, der stod i lag på hinanden, så lagde Mette Marie og jeg hurtig vores egen strategi - og den virkede virkelig fuld ud. Jamen det er vel heller ikke for ingenting, at man har en kandidatgrad i Organisation og Strategi!

Bag ved alle de mange folk -nærmest hel bagerst stod 5 ældre rollatorbrugere placeret i nogle hvide plasticstole - de havde jo ikke en Kina mands chance for at se noget der - og plejehjemspersonalet må have været i folkemængden, der var i hvert fald ikke nogen omkring os, der lignede sådan nogle. Man kunne her vælge at sige: "Trist for de siddende ældre....Jeg stiller mig foran dem med alle de andre og skygger for alt udsyn" - eller........man kunne tænke taktisk smart: "Hvis kronprinseparret får øje på disse 5 plasticstole med indhold, vil de helt sikkert være barmhjertige og komme til dem, nu de ikke kan komme til de kongelige" Mette Marie og jeg valgte selvfølgelig sidste løsning. Indrømmer vi nåede at blive nervøs for vores taktik under vejs. Da alle andre hujede og flagede og vi ikke kunne se en skid, nåede vi da at have snakken "Fuck de ser slet ikke denne vej". Men men men som alle ved, så går der tid, inden en implementeret strategi viser resultater og det skete også her. Pludselig blev der banet vej mod os, Mary spottede de 5 plasticstole (og hel sikkert også Mette Marie og jeg). Kronprinsesse Mary pegede og viste Frederik, Christian og Isabella, at de skulle hen og hilse på os (eller i hvert fald de 5 plejehjemsbeboere).

Hold nu op Mette Marie og jeg blev jo som to fjantede teenagerpiger til koncert med Justin Timberlake. Mette Marie knipsede (duppede) løs på mobilen (min var desværre out og battery - okay nogle strategier kan godt fejle). Mens Mette Marie knipsede løs stod jeg og gjorde mig virkelige store overvejelse om, hvorvidt man kunne tillade sig at række sin unge hånd frem blandt de rynkede. Grænseoverskridende ja - men muligvis once in a lifetime og pludselig stak jeg poten ud. Frederik tog imod og på 0,5 var Mette Maries hånd også i et håndtryk med Frederik. Ha ha hun havde ifølge eget udsagn tænkt "Skal Kamilla give hånd, skal jeg f....os) :-) Frederik kommenterede vores meget kolde hænder og vi fjantede. Ja ja så en lille dialog, måske nærmere monolog blev det også til :-)

Utroligt men vi var hel høje bag efter. Shit hvor er det skørt, hvilken stemning man kan køre sig selv op i over sådan noget :-)

Christian og Isabella havde vi også på hel tæt hold. Christian var SÅ sød og gav også de ældre hånden - han aede endda den ene blidt på kinden :-) Tvillingerne var ikke i vise frem humør, så de var kun kort oppe på havnen, inden de gik tilbage til båden med barnepigen (det udsyn glippede Mette Marie og jeg derfor.... men hva' - vi havde nok i håndtrykket).

Meget kan man sige, men den lille familie er altså så beundringsværdige. De gør det godt - og indrømmer at de gjorde fredagen lidt ekstra god ...ha ha.

Lidt billeder taget af plejeassistenten Mette Marie. Vi er sikre på, at Frederik og Mary har troet, at vi var passerne til de fem ældre mennesker, der stod placeret der i det ingenting :-)

Tak for besøget til Mary og Frederik.


Forstår I hvorfor vi kort tvivlede på vores strategi - her var vores udsyn fra start

Med zoom på mobilen og i strakt arm kunne vi få dette syn

....Men så bad en politimand folk  flytte sig......- og bane vejen frem mod de ældre og os

Først kom prins Christian efter Marys anvisning

Amen så vakker

Frederik og Mary

Ligesom når hun snakker med børn, går Mary også i øjenhøjde med de siddende gamle

Smukke Mary

Søde Christian

Frederik og Isabella - ham gav jeg hånd

Hilse hilse

Smukke Isabella
Et billede fanget af min ven Allan. Her har Mette Marie og jeg netop aflagt håndtryk

Ha ha  dette billede er set i Nuuks Handelsstads avis.... Plejepersonalet/kendis-jægerne  Mette Marie og jeg i færd med at nærstudere Mette Maries billeder.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar