lørdag den 29. marts 2014

Kollega sjov

Det er længe siden, at I sidst har fået en update.... Jeg oplever lige så meget som altid, men Grønlands livet er nok blevet så meget hverdag, at jeg ikke er så god til at skrive blog.

I starten af marts var der firmastafet på langrendsski - og selvfølgelig var HR-Udviklingsafdelingen ved Grønland Selvstyre klar til at deltage :-)

Holdet bestod i første omgang af min kontorchef Henriette, kollega Torsten og jeg. Senere fik vi udvidet holdet med min kollage Susanne og vores styrelseschef Lars.

Ifølge indbydelsen var der præmie for bedste udklædning læs. arbejdstøj. Her er det lidt kedelig at være kontorarbejder. Vi kunne selvfølgelig påføre os en af vores jakker med Selvstyre logo, men da Selvstyret er en af de største arbejdspladser i Nuuk, ville vi hel sikkert ikke være det eneste hold i den udklædning.

Jeg fik derfor idéen. Vi klæder os ud som isbjørne, da isbjørnen også er Selvstyrets logo. Hvordan laver man en hurtig isbjørns forklædning, når det er fredag og stafetten er næste morgen? Svar: Man køber en omgang malerdragter, vat, sort stof og ansigtsmaling.  Når man selv har frembragt idéen, må man også selv tage affære. Hele min fredag aften og lidt af natten blev derfor brugt på at producere 5 stk.isbjørnkostumer. Da klokken var 22 og jeg kun var halvvejs, var jeg ikke heeel tilfreds. Men men men om lørdagen var jeg slet ikke i tvivl om, at det var hele slidet værd.

Billederne viser resultatet. Vi vakte i den grad opsigt, fik masser af opmærksomhed og da også en fin præmie for udklædning.  Vores tid for stafetten behøves vi vidst ikke skilte med :-)

Ih det var en sjooov lørdag og et virkelig godt arrangement. Godt koncept lavet af skiklubben NSP.

Vores holdnavn var team Nanoq. Nå ja Nanoq betyder isbjørn på grønlandsk og udtales nanok :-)

 
Selvstyrets Logo
 
 
Team Nanoq. Fra venstre: Torsten, Henriette, Kamilla, Susanne og Lars

Her ser I mig komme susende

Overskud til opmærksomhed til fotografen. Mit gode vennepar Christina og Allan overraskede og stod ude på ruten med kamera :-)

En glad isbjørn

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar