lørdag den 6. december 2014

Og så blev det atter december

Jeg ELSKER december og julehygge. Derfor er det intet mindre end fantastisk, at kalenderen nu viser december måned. Jeg er så tilfreds :-)

Julehyggen i Grønland blev skudt i gang første søndag i advent. Jeg startede min morgen med årets første adventsgaver - intet er bedre end at starte dagen sådan :-) Igen denne december er jeg møg forkælet. Traditionen tro er der er adventsgaver fra min mor og far og fra min søster. I år er der også adventsgaver fra en ny giver, nemlig Morten. Mortens gaver var faktisk ikke nået til Grønland til 1. advent, så det er lidt lyv at sige, at de alle blev flået op 1.søndag i advent....men næsten :-)

Efter adventsgaver kommer disciplin sneskovl. Jep vi har virkelig allerede rigtig meget sne i Nuuk, så jeg tør næsten godt love, at der bliver hvid jul her :-)

Ud over snerydning og gaver brugte jeg min 1. advent på ren hygge. Kl. 12 fik jeg besøg af mine to gode vennepar (Dem jeg kalder min Nuuk-familie, da de har været en del af hele mit Grønlands liv). Hanne, Claus og deres datter Rosa samt Christina, Allan og deres datter Andrea. Som jeg før har skrevet, er bingo vanvittigt populært i Grønland, hvilket har medført, at vi har lavet os lidt af en bingoklub. Klubben var engang større, men det sker jo, at folk forlader Grønland og rejser til Danmark. Vi har både spillet bingo live i Grønland, men også et par gange Sifa Tv bingo. Ja og Sifa Bingo var netop vores aktivitet denne søndag. Der blev således spillet bingo i Hundehuset og grinet. Vi spiller jo selvfølgelig for at vinde, men for ikke at gøre os hel nørdet, føler jeg behov for at understrege, at et af Bingoklubbens hovedformål er Bingo for sjov. Vi lever os lidt ind i et bingoskuespil med accenter, "Ryst a puse" osv. og så morer vi os over præmierne - særligt i Sifa Tv Bingo. Tænk engang man kan være så heldig at vinde et gavekort til Vesthimmerlands Boligforening. Jamen sådan et står vi da alle og mangler :-)
Vi vandt desværre heller ikke noget denne søndag. Efter bingo serverede jeg æbleskiver og julehygge for klubben.

Efter en hyggelig Bingo eftermiddag skulle jeg bruge aftenen som publikum i DRs tv-show "En julehilsen fra Grønland". Konceptet plejer, som I sikkert ved, at være " En julehilsen til Grønland", men i år har DR valgt at bytte rundt. Julie Berthelsen var vært sammen med den grønlandske skuespiller og sanger Mike Fencker Thomsen. Jeg havde fået min billet gerne Selvstyrets ret så aktive personaleforening Allu. Efter showet var jeg ude og spise med mine to kollegaer og veninder Anja og Regina. I kan se showet på DR1 d. 21. december :-)

Det var virkelig den skønneste 1. søndag i advent. Nu jeg sidder og tænker over det, startede min julehygge jo faktisk allerede om lørdagen den weekend. Jeg var nemlig til en super god julekoncert med Nordisk Koncertkor, hvor jeg har flere veninder, der synger med i.  Det er det der med, at man oplever så meget, at det er svært at holde styr på.

I forhold til mine planer for selve juleaften og juledagene, skal jeg ikke holde jul i Grønland som de sidste to år. I stedet skal jeg ned til familien i Danmark - ih det bliver skønt. De to jul jeg har fejret i Grønland har uden tvivl været dejlige, men en jul i familiens ånd bliver altså nu dejlig :-) Jeg glæder mig.

I går var jeg til årets første julefrokost. Det var med arbejde og var SÅ sjovt.

Her lidt billeder fra min december so fare:

Julekalendertid :-)

Klar til at vinde 1 million - eller 2 :-)

Adventsgaver - jep jeg er møg forkælet og elsker det :-)
 
1. søndag i advent - Godmorgen
 
 
Disciplin sneskovl!
 
Bingoklubben - det er det bedste.  Selfie tyvstjålet fra Allan

Publikum i "En julehilsen fra Grønland"
 
Jul i Grønland er så smukt. Specielt pga. de mange stjerner der lyser i folks vinduer. Jeg har købt mig en ny i år.
 
4 af mine smukke kollegaer og jeg klar til årets julefrokost
 
Der var lodtrækning om pladserne til julefrokosten. Her er mit bord. Afdelingschefen Hans Jørgen var uden tvivl tilfreds med alle sine borddamer :-)
 
Julefrokost på den dejligste arbejdsplads. Økonomi- og Personalestyrelsen ved Grønlands Selvstyre.

Fandt dette billede fra årets julefrokost. Det beskriver min julefrokost hel perfekt :-) I øvrigt er det min dejlige kollega Solveig ved siden af.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar