onsdag den 3. april 2013

Påskebesøg i højeste klasse

Så kom vi over påsken - og hvilken dejlig påske :-) Onsdag, dagen før Skærtorsdag, var jeg nær kommet for sent til lufthavnen grundet en fejllæsning af en busplan og en overvurdering  af mit gang-tempo. "Hva' er der dejligt ved det Kamilla?".... Jo ser I, det var tosset dejligt:
1) fordi jeg alligevel nåede i lufthavnen til tiden (reddet af en flyforsinkelse) og 2) fordi jeg skulle hente nogle af dem, som jeg holder aller mest af - Søster og svoger var nemlig med den forsinkede flyver :-)

Ja så min påske er blevet fejret med besøg i Nuuk. Det var ren hygge!! Søster og svoger var her onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag og så skulle de mod Danmark igen. Et af de kortere visit - men jeg foretrækker også kvalitet frem for kvantitet :-) Søster og svoger besøgte ud over Nuuk også Kangerlussuaq, hvor de fik afprøvet hundeslæde og var på Moskussafari :-)

På verdens største ø, i verden mindste hovedstad Nuuk, fik de lov at opleve:

1) Et indblik i hele mit Nuuk-liv med en rundvisning på både gå-ben og i bil
2) Spillet Logo-quiz, som vi lånte af mine gode venner Christina og Allan
3) Et besøg på Grønlands Nationalmuseum
4) Film hygge og slik spisning
5) Madpakke spisning i sol og med udsigten til GM i langrend
6) Byens bedste restaurant Safarlik, hvor vi fik lækker moskus-bøf
7) En tur i svømmehallen Malik (Eller det vil sige - søs fik lov at opleve dette)
8) En overraskelse over, at der faktisk er butikker og byliv i Nuuk
9) En sejltur i sidste øjeblik inden afrejse
10) Rystende tanker over dårlig internetforbindelse i Nuuk - og Heines mange idéer om mulige forbedringer
11) Nordlys, nordlys og nordlys. Ih det syn bliver man ALDRIG træt af!
12) En forrygende aprils-nar fra Kamiila da de begge hoppede lige i...Muhaha. Mandag d. 1. april fortalte jeg dem, at Air Greenland strejkede og de derfor ikke skulle tage mod lufthavnen denne dag - PAAANIK :-)

Tretten er et ulykkestal og derfor stopper jeg remsen her.

Tak for besøget Trine og Heine.

Her lidt af de få billeder, som jeg fik taget. Forhåbentlig kan jeg få en Dropbox deling senere med gæsternes fine spejlrefleks billeder.

 Solskin, GM i langrend og madpakke


Lækker dinner på Safarlik

Ingen kommentarer:

Send en kommentar