mandag den 5. maj 2014

Forår - Åh ja det er hygge

Nu er foråret endelig kommet til Nuuk og sneen smelter væk i store mængder. Det er tid til at smide skien i skuret (et skur jeg desværre ikke ejer) og hive havemøblerne frem  (som jeg heldigvis ejer) :-) Åhh endelig forår - Det er SÅ skønt!!

I weekenden var vejret hel perfekt og endelig blev det tid til at indvie de snobrødspinde, som jeg købte sidste sommer, hvor der kom besøg af Kristina og Niels fra Danmark. Desværre blev snobrødspindene aldrig indviet den sommer grundet alt for meget regn. I stedet har pindene stået i mit kosteskab og væltet ud på den irriterende måde hver gang, jeg har skulle støvsuge. Af samme grund er planen for denne sommer, at der skal bages så meget snobrød som overhoved muligt :-)

For nogle af jer lyder det måske mærkeligt, at man skal købe snobrødspinde...men husk vi ikke har nogle træer her i Grønland (Okay de findes i Syd Grønland). Det betyder, at snobrødspinde er noget, som man må købe i Brugsen :-)

I lørdags fik jeg mine vennepar Christina og Allan samt Hanne og Claus (+ deres lille datter Rosa) med på snobrødstanken og ihh hvor var det hyggeligt.

Nu vi ingen træer har i Nuuk, må man også lave bål på en alternativ måde. Vores bål blev en grill med kul :-)Vi fandt en plet i læ, hvor solen bagede så meget, at vi kunne sidde i T-shirt med 17 grader i solen. Ih hvor var sådan en begivenhed tiltrængt. Jeg lærer aldrig hel at elske, at forårsfornemmelserne lader vente så længe på sig i Grønland. Men nu er de her og det er fedt.

Billederne nedenfor er tyv-stjålet fra Allan, men de er så dejlige, jeg må dele dem med jer:

Snobrød over grill

Christina, Hanne, Claus og jeg

Ingen grill uden et par pøller på :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar