mandag den 5. maj 2014

Maaji Nuan -det er yndlings

Sidste år skrev jeg det samme, men I får den igen i år.  Jeg elsker nemlig konceptet: "Maaji Nuan".
I Nuuk har man gjort maj måned til en sund måned, hvilket betyder, at der hele maj måned er en masse fysiske aktiviteter, som man kan deltage i. Alle aktiviteterne er gratis og der er noget for alle.

Mange virksomheder støtter op om "Maaji Nuan" og laver arrangementer til det gode formål. Kontoreleverne ved Grønlands Selvstyre (Som jeg er koordinator for) sørgede for Selvstyrets opbakning til Maaji Nuan, hvilket skete ved, at de i søndags afholdte Aktiv Banko.

Bankospil er det store hit i Grønland, så konceptet Aktiv Banko er genialt til et land som Grønland. Aktiv Banko foregår stående i en hal og er faktisk mit påfund :-) Spillet fungerer som et almindelig banko med den undtagelse, at man skal lave fysiske øvelser, når sine numre opråbes.

2013 var startsåret for koncept Aktiv Banko. Kontoreleverne og jeg fik en kæmpe hjælp i forhold til 2014, da den grønlandske nyhedsudsendelse Qanorooq  lavede et tv-indslag efter eventet sidste år. I 2014 var folk i Nuuk derfor virkelig velforberedte på eventet, hvilket betød et dejligt stort deltagerantal. Bedst af alt: Deltagere med et stort engagement og godt humør :-)

Det var en virkelig sjov søndag med banko :-)

Vil du vide mere om Maaji Nuan, kan du kigge her: www.maajinuan.gl. Der er blandt andet en kalender for maj måned fuld af aktiviteter :-)

I dag har jeg været med Maaji Nuan på 20 km cykeltur og skal hel klart med til flere event. I loooove It :-)

Deltagere der spiller Aktiv Banko

Aktiv Banko - SÅ sjoovt :-)

Aktiv Banko for hele familien

Ingen kommentarer:

Send en kommentar