søndag den 22. december 2013

Og hvad skal du så lave i julen?

Så til min jul - for hvad skal jeg lave? Eller måske nærmere, hvad skal jeg ikke lave? Jeg synes i hvert fald, at det ser ud til, at jeg får travlt - heldigvis med ene skønne ting :-)

Juleferie holder jeg ikke, så der bliver et par dage på kontoret mellem jul og nytår. Det gør nu slet ingen ting, for jeg er jo ret vild med at være på det kontor omgivet af søde kollegaer :-)

Ellers er mine juleplaner:

1) Juleaften skal fejres i den gode sags tjeneste. Mine gode venner/veninder Christina, Allan og Karen har ligesom sidste år arrangeret "Børnenes Jul" i Nuuks forsamlingshus. Det er et julearrangement for de børnefamilier, som ikke selv har overskud og råd til at holde juleaften. Dem er der desværre mange af i Grønland. Byens butikker og diverse foreninger har sponseret hele arrangementet, Christina, Allan og Karen har planlagt og så mangler de bare en masse frivillige til at hjælpe. Dem er jeg så en af. Det betyder, at jeg i morgen skal hjælpe med at dække op og gøre klar. D. 24. skal jeg så møde ind kl. 14.30 til julefest. Jeg skal tage børn og voksne med i kirke og så skal jeg ellers bare lege med børn og snakke med voksne. Det bliver fantastisk at give disse familier en forhåbentlig fantastik juleaften.

En annonce fra ugeavisen om Børnenes Jul. 64 børn har meldt sin ankomst og 43 voksne. 107 personer + frivillige det bliver en ordentlig julefest :-)
 
D. 25. december skal jeg holde en mere stille jul. Christina, Allan, Hanne, Claus og jeg holder nemlig vores egen julehygge denne dag.
 
D: 26. december skal jeg holde julefrokost med søde kollegaer og deres familier.
 
Derudover har jeg netop købt mig et par langrendsski, som jeg forhåbentlig får god tid til at stå på mellem jul og nytår :-) Ligesom jeg elsker at gå en masse juleture. I Nuuk er det altid spændende at tage på gåtur. Se bare billeder fra min bytur i går:
 
 
 En julegave til mig selv: Langrendsski
 
 På gåtur i Nuuk. I dag er det Alke, som de sælger foran Brugseni
 
Det er altid en oplevelse at gå en tur til den store Brugs, som hedder Brugseni i Grønland


Ingen kommentarer:

Send en kommentar