søndag den 1. december 2013

Så blev det alligevel jul

Muhaha synes lige I skulle have den lykkelige slutning
på Nuuks juletræs historie. Det endte heldigvis godt. Det store juletræ, som knækkede i stormen i forgårs, blev i dag tændt efter en mindre reparation. Ha ha og se lige nogle baduner, det nu står oprejst med :-) Det er altså kun i Grønland, et juletræ skal stormsikres så meget :-)


Jeg nåede ikke selv ned til tændingen (jep billedet er igen tyvstjålet fra avisen), men til gengæld har jeg fået pyntet hundehuset lidt op til jul i dag.



 Jeg ejer ikke så meget julepynt heroppe, da det ikke kom med containeren herop, men lidt har jeg da erhvervet mig:-)
 
Julestemningen mangler ikke, når man kigger ud af vinduet
 


Min søndagspakke til næste søndag. Krydser fingre for, at der når at dukke flere op. Min mor har været så betænksom at sende en bunke søndagspakker herop, men desværre er de lige nu blevet væk i postforsendelsen :-( Heldigvis har jeg en pakke her fra søs, som hun gav mig med i kufferten fra DK - såå det skal nok blive jul :-)
 
Ligesom sidste jul må jeg lige fortælle jer om den hyggelist grønlandske juletradition - nemlig de orange julestjerner, som hænger så smukt og lyser i mørket i alle folks vinduer. Det er en skøn tradition,
 
Ha en fantastisk december allesammer


Ingen kommentarer:

Send en kommentar