onsdag den 4. juni 2014

En sviptur til Danmark - I loooove it!

Så er sommerens globetrotterliv begyndt. Det startede d. 23. maj, hvor jeg tog flyveren til Aalborg for at holde en uges ferie i sus og dus. Når man holder ferie i sus og dus er det bedste hotel hel sikkert opvartningsland 24, hos mor og far :-) Her er der fri bil, all-you can eat for free og så falder der samtidig bare så meget forkælelse af. De er gode de to på Vibevej.

I LOOOOOVE IT!

En hurtig update fra en maj uge i DK. Jeg landede fredag midnat og så var der run på resten af ugen :-)

Lørdag var der navnefest for lille Rosa, der er datter af mit grønlandske vennepar Hanne og Claus. Hanne og Claus var i Danmark for at vise det lille Rosa-vidunder frem og så er det da genialt, at jeg lige kunne joine en sådan navnefest. Endnu mere genialt var det, at Kristina og Niels (min herligste veninde fra gymnasiet og hendes kæreste) også var gæster til navnefesten, ligesom en håndfuld x-grønlændere (folk jeg har lært at kende i Nuuk, men som igen bor i Danmark) også var til festen. Det blev derfor til ene gode gensyn. Tak til Hanne, Claus og Rosa for at skabe sådan en dejlig dag. Desuden nåede jeg også en hurtig tur til Aalborg lørdag formiddag - måtte altså bare hilse på min lille niece Mille :-)

Søndag var jeg i Fårup Sommerland med søs, svoger og Mille. Senere var der dømt grill hjemme hos mor og far med faster Bodil som gæst :-)

Mandag havde jeg frokostdate med mine dejlige veninder Lærke og Kvist. Det blev til cafetur, Barassotur og senere shopping med Lærke.

Tirsdag fik jeg besøgt den kære mormor, ligesom jeg var en tur ved Vesterhavet. Aftenen blev brugt på tur med far i Saabedillen :-)

Onsdag var der dømt Tobias-dag. Det var skønt at være sammen med den lille charmetrold igen. Jeg var med ham til svømning og spiste til aften hos hele familien Glad. Efter dette besøg endte jeg spontant på besøg hos Lærke, hvor min veninde Sine også var. Så hyggeligt.

Torsdag var der dømt Søster-shoppedag på Hjallerupmarked. Søster og Mille-musen får jeg bare aldrig nok af.

Fredag havde jeg tøsedag med mor, Trine og Mille. Dagen blev brugt på Aalborg og mega shopping. Efterfølgende tog jeg til fest hos min gymnasieveninde Trine, hvor der var dømt grillaften med en masse skønne damer. Vi fik kørt alt for mange procenter indenbords og havde den sjoveste Hjallerupmarkedfest i ølteltet,

Lørdag morgen gik turen videre til Helsinki. Fy' for en skefuld det var ingen sjov flyvetur oven på min nat i ølteltet :-)

Lidt billeder fra mine Danmarks dage:

"Hvor by den hedder Dronninglund, en prik på verdenskortet".... Sangen en lokal fra Dronninglund bør kende og som jeg får på hjernen, når jeg kører ind igennem den smukke bøge-indgang til byen.

Moster og Mille-Musen <3 Hun burde bo ved mig i Grønland :-)

Skøn navnefest og grill i anledningen af lille søde Rosa

To dejlige tidligere grønlændere, Kiwie og Rikke og den lille grønlænder Rosa

En stor del af team Grønland nu på dansk jord

Søster - SÅ savnet og derfor det dejligste gensyn

Sol, Sommer og dejlig venindehygge

På tur i saab'en, bedre kendst som Saabedillen


Min herligste ven Tobias til svømning
 

Det sjoveste marked med skøre damer

En kæmpe tak til alle der gjorde min uge i Danmark fantastisk. Alt i alt beskrives min uge vidst bedst sådan:


I LOOOVE IT






 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar