fredag den 19. oktober 2012

En weekend i introholdets tegn

Hvem er introholdet? Introholdet består af 5 mennesker, som jeg var på kursus med i KBH weekenden inden, at jeg rejste til Nuuk.

Introkurset er et kursus, hvor arbejdsgivere i Grønland kan tilmelde deres nyansatte inden de rejser fra Danmark til Grønland. Formålet er, at man på kurset lærer en masse om den kultur og det land, som man snart skal være en del af. Samtidig sikrer det også, at man har bare et lille grønlandsk netværk inden afrejse.

På kurset, hvor jeg deltog, var i seks. Fire af os er nu i Nuuk, mens de to andre har job i Sisimiut. I forrige weekend var de fire Nuuk-folk for første gang samlet alle på en gang.

Vi mødtes på nationalmusséet, hvor de andre grinede lidt, da jeg kom (lidt for sent som altid) og samtidig ankom jeg med en pose fuld af gevir. Jep på vej hen mod nationalmuseet kom jeg forbi en bunke gevir... og kunne ikke dy' mig for at købe lidt af dem :-) Praktisk tidspunkt at købe dem på: NEJ, men heroppe må man bare slå til, når chanchen byder. Straffen for mit køb var, at jeg de næste 4 timer måtte have en bunke gevir på slæb, hvorfor gevirerne fik hele rundvisningen på museum, en efterfølgende frokost på cafe og til sidst en indkøbstur i Brugsen.... og samtidig fik jeg god opmærksomhed.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar