lørdag den 30. november 2013

Endnu en fantastisk Danmarks tur

Så er jeg tilbage i Nuuk efter 14 skønne dage i det danske. Først en arbejdsuge i København og herefter en uges ferie hjemme i forkælelsesland (læs hos mor og far i Dronninglund)

Jobmessen, som min kollega Laila og jeg havde arrangeret, var en succes. Igen i år blev der dermed bygget bro og skabt relationer mellem grønlandske studerende i Danmark og de grønlandske virksomheder - skønt. Derudover havde jobmessen også besøg af en masse øvrige interesserede, som alle var interesserede i at høre mere om mulighederne for et job i Grønland. Fedt at se så stor en interesse! Foruden jobmessen var jeg på et virkelig godt kursus i København omhandlende rekruttering og jobinterviews samt en tur i Odense til rundvisning af det fine nye Nordatlantiske Hus.

Mine aftener i København blev brug med en masse skønne mennesker. Jeg mødtes med Michael (en ven fra mit praktikophold i Riga), jeg spiste tapas og drak drinks med "the gang" -  Tine, Anne, Kristina og Mette. Jeg mødtes med en del af pigerne fra det  DJØF talentmentor program, som jeg blev en del af under mig specialeskriveri. En af pigerne havde arrangeret en spændende aften for os med besøg af Stine Bosse.

Efter jobmessen sluttede i Aarhus kom Mutsi og Daddy og hentede mig. Ihh det havde jeg glædet mig længe til, specielt fordi vi skulle direkte hjem til søs, svoger og min lille nye niece Mille (1 måned gammel). Mille var og er bare fantastisk!! Mit moster hjerte er solgt for altid :-)

Ugen i det nordjyske blev brugt masser af moster tid, tandlæge og frisør besøg, shoppetur i Aalborg med Mutti, cafétur  med min veninde Susanne, en tur i biograf med mor og far, hygge med mine tidligere Nuuk-veninder Mette og Pia, en tur til Aarhus med mine veninder Lærke og Sine, et besøg hos mormor, hyggetid med min lille kammerat Tobias og ikke mindst den store dag: Min søster og Svogers bryllup samt Milles barnedåb. Det var en stor og meget smuk dag, som ingen vidst glemmer foreløbigt. Her lidt billeder fra min tur i det danske:

 
The gang samling i København
 
 Mille og moster - første møde
 
 En tur på Barasso med Sine og Lærke
 

 Kamilla og Tobias tid - til Aab håndbold kamp
 
 En smuk søster, svoger og niece
 
 Stolte fadere




Ingen kommentarer:

Send en kommentar