lørdag den 9. november 2013

Kangerlussuaq

Jeg havde egentlig troet, at min blog var død - forstået på den måde, at jeg ikke rigtig er så god til at opdatere jer - og måske faktisk var gået lidt fra bloggeriet. Jeg har nu ombestemt mig, selvfølgelig skal bloggen leve :-) Hvad skyldes denne beslutning? Jo i løbet af de sidste 1,5 uge har jeg fået to mail fra ukendte folk, som følger med og har haft stor glæde af min blog. Sidst skrev en Lea, at hun ville takke for den indsigt, som min blog havde givet hende. Hun havde netop søgt job i Nuuk og var blevet kaldt til samtale. I den forbindelse havde hun google løst om Grønland og havde fået en masse brugbar info ud af min blog. Det er fedt, at min blog er til glæde for både jer jeg kender derhjemme i Danmark, men også for muligvis kommende Grønlands borgere :-)

Efter min sommerferie i DK i August, sluttede jeg ferien af med bestyrelsesweekend i Kangerlussuaq. Som jeg tidligere har berettet, kom jeg i oktober2012 ind i bestyrelsen for Grønlands Handelsskole. En virkelig spædende tjans både fagligt og oplevelsesmæssig. Oplevelsesmæssigt da den ene handelsskole ligger i Qarqortoq (Sydgrønland), hvorfor der i foråret var bestyrelsesweekend her og mit Grønland kendskab dermed blev udvidet.

Bestyrelsen sidder for 4 år af gangen, men da jeg blot har afløst mine forgængere på Selvstyrets post i bestyrelsen, kom jeg ind i en bestyrelsesperiode, hvor der kun var 1 år tilbage. Under min tid i bestyrelsen tog vi en beslutning om, at Handelsskole i Sydgrønland skulle sammenlægges med Gymnasiet i Qarqortoq. Den beslutning medførte samtidigt en ny sammensætning af bestyrelsespladserne og dermed røg den Selvstyrepost ud, som jeg har varetaget. Med andre ord min tid i bestyrelsen blev til 1 år.

Som afslutning på bestyrelsesarbejdet og som overdragelse til den nye bestyrelse havde den nye og gamle bestyrelse en weekend sammen i Kangerlussuaq. Det var en skøn weekend, hvor der naturligvis var en række møder, men også en del fritid - ikke mindst til de afgående bestyrelsesmedlemmer.

Jeg fik i høj grad leget turist i Kangerlussuaq. Jeg var på en tur på indlandsisen (point 660), hvor jeg blandt andet så en del Mouskusokser på vej derind. Desuden var alle nye og gamle bestyrelsesmedlemmer på en fantastisk tur til Rusell-Gletchen.

Her lidt billede fra en fantastisk weekend i Kangerlussuaq. Det kan klart anbefales at tage et stop I Kangerlussuaq og opleve denne del af Grønland, når man alligevel gør stop her i forbindelse med ankomst og afrejse til Danmark.


 Beskrivelse af Point 660
 Indlandsisen
 Indlandsisen og mig
 Indlandsis
 Selvportræt på isen
 Kom direkte fra sommerferien i DK, så havde ikke fået vanter i kufferten. Derfor måtte mine hyggesokker rede mig og mine kolde fingre.
 Beskrivelse af Rusell-Gletchen
 Rusell



Ingen kommentarer:

Send en kommentar