søndag den 16. december 2012

Bingo-Banko life-style


Bingo-banko life-style

Jeg fortsætter spillestilen og  sad også sidste tirsdag klar med spillepladen igen. Min gode ven Claus havde nemlig inviteret til banko, da hans arbejdsplads Royal Arctic Line ( i Nuuk dagligtale kendt som RAL) afholdte et aften arrangement for deres medarbejdere samt familie og venner. Hanne (Claus’ kæreste), Allan, Christina, Rikke og jeg havde derfor været så heldige, at få en invitation af Claus.

Til mit sidste banko i Nuuk lærte jeg, at en vigtig del af bankospillet er godter. Derfor gik jeg et smut inden om tanken ”Kamik”, så vi var forsynet med pebernødder og julehygge. Det må jeg sige, var et yderst populært træk, da mine modspillere var vældig imponeret J

Claus gav den som nummeropråber, mens vi andre fem spændt sad med bankopladerne. Som den første ved bordet fik Rikke banko og vandt en termokande, vi havde meget sjovt med. Det fede var, at Rikke rystede fuldstændig efter hendes ”banko-råb”.

Herefter sker der det, at Kamilla Fuglsang kun mangler nummer 74 og pladen er fuld. Ha ha hvor er det skørt, som sin adrenalin pludselig kan gå amokko ( troede ikke jeg kunne indleve mig sådan i et spil banko). Da der blev råbt nummer 74 og Kamilla Fuglsang svarede med et ”BANKO” var jeg jo i total rystetilstand ligesom Rikke. Desværre råbte en anden kvinde også banko, hvorfor det måtte blive ”træk det højeste nummer metoden”, hvor jeg måtte se mig slået. Ja det tog mig så to spillerunder mere inden mine rystelser fortog sig… Ha ha.

Den frosne juleand  røg altså til damen i stedet for mig. Men hva’ jeg ejer alligevel kun en mini-ovn, der umuligt kun husere en and J  Da Rikke vandt sin termokande gik sidepræmien til mig…Et pose kaffe – hurra tænkte the-drikkeren. Jeg udloddede derfor min kaffepose væk gennem et spil mus ved bordet, hvor Allan blev den glade vinder.

Lidt held har jeg dog. I dag til et tre timers julespinnings arrangement i Fit & Fun vandt jeg nemlig en ny træningstrøje. Alt godt kommer til den der venter J

For resten lærte jeg noget af en grønlænder, der sad med til banko. Der er forskel på bingo og banko. (Trommehvirvel). Forskellen er: Bingo er om penge, mens banko handler om at vinde gaver. Der fik vi sat det på plads J
 
 Banko tid = Ny yndlingstid
 
 Hanne, Rikke, Kamilla og Christina
 
 Claus nummerpige
 
 Rikke der fik banko
 
 Et stk. lækker termokande (Bedre kendt som THE WAWE")
 
Tillykke til Allan med mus-præmien

Ingen kommentarer:

Send en kommentar