fredag den 28. december 2012

Lillejuleaften i den gode sags tjeneste


D. 23 december – dagen før dagen, før dagen du ved J Min Lillejuleaften blev ganske travlt men også ganske fantastisk.

 

Den startede med en omgang Bodytoning i Fit & Fun, hvor den sædvanlige søndags instruktør var skiftet ud med en gæsteinstruktør fra Danmark. Forandring fryder og derfor var det skønt med en lidt anderledes time. Efter dagens træningslektion havde jeg travlt, da jeg var inviteret op til Mette kl.12. Planen var, at der skulle bages pebernødder og ingefærskager i den gode sags tjeneste.  Nu skal I nemlig bare høre:

 

En uge før juleaften fik mine venner Christina, Allan og Rikke den fantastiske idé, at de ville bruges deres juleaften i den gode sags tjeneste. De ville derfor melde sig som frivillige til den årlige julefest i forsamlingshuset for alle svagtstillede børnefamilie, kaldet Børnenes jul. Det skulle dog vise sig, at årets ”Børnenes jul” i forsamlingshuset var aflyst, da de tidligere arrangører havde valgt at holde jul i Danmark i år. Det er her vi andre ville tænke: ”Ny plan for juleaften”, men i stedet tænkte mine seje venner: ” Det må vi gøre noget ved – vi arrangerer selv Børnenes jul i forsamlingshuset” Herefter har de haft travlt. Der skulle findes sponsorer, frivillige hjælpere, reklameres for genopstanden af  Børnenes jul 2012 og meget mere. Så fantastisk et initiativ, hvilket hele Nuuk heldigvis har syntes. De har fået masser af omtale, et hav af sponsorhjælp (35.000 kr.), frivillige har tilbudt deres hjælp i store strømme,  mad, juletræer og gaver er blevet leveret (og så kun med en uges varsel). Da mine egne juleaftens planer allerede var fastlagt og de også var mere end rare, måtte min hjælp blive d. 23. december. 

 

Jeg havde fået mine venner Tue, Mette og Pia med på vognen, så d. 23 december stod på julebag, der senere skulle leveres i forsamlingshuset. Mette havde lavet den lækreste brunch for Tue og jeg inden vi gik i bageriet (Pia havde vagt på sygehuset og måtte derfor støde til senere).  

 

Der blev trillet og trillet og til sidst kunne vi gå tilfredse til forsamlingshuset med en balje pebernødder (Selvfølgelig Mutsis opskrift) og en omgang Ingefærs mænd. I forsamlingshuset var de frivillige og arrangørerne i fuld gang med pyntning, borddækning, indpakning af gaver og meget mere. Vi tog toilettjansen (Halli hallo Frøken Sart - det er ikke mig) og gjorde dermed nogle temmelig klamme toiletter rene. Aftenen sluttede af  med pizzaspisning for alle frivillige – så hyggeligt. Senere havde jeg gang i bollebagning, da jeg fik gæster til boller d. 24. December. Når jeg siger bollebagning, snakker vi ikke bare almindelig bollebagning, men bollebagning i en miniovn. Med max seks boller i ovnen af gangen og en hel pak gær i dejen, var det godt nok et noget større og længere varende projekt end planlagt.

 

Hvordan juleaften gik i forsamlingshuset? D. 26 december var jeg til julefrokost hos Christina og Allan, der kunne fortælle, at Børnenes jul havde været en sand succes. Cirka 50 voksne og børn var dukket op, stemningen havde været fantastiske, gaverne havde passet perfekt og glæden i børnenes øjne havde strålet J Hvor er det bare en fantastisk historie – I selv kan læse her:

http://sermitsiaq.ag/node/144226

 Systematiske Tue og Mette i pebernøddebageriet
 
 Ingen jul uden hjemmebagte pebernødder
 
 Forsamlingshuset ved at være klar til juleaften
 
 
En tilfreds Rikke og de mange mange gaver

Ingen kommentarer:

Send en kommentar