mandag den 11. marts 2013

Valg i Grønland

Imorgen er der valg i Grønland. Tjaa jeg går ud fra, at I ved det. Ihvertfald er Nuuk pt. fuld af danske journalister, som laver nyhedsindslag om valget. Den store danske interesse skyldes vidst hovedsageligt de omtalte Råstoffer.

I lørdags var jeg i samme anledning publikum i DR2's Debatten. Clemens var heroppe og der blev lavet en særudsendelse omhandlende valget.

Udsendelsen sendes imorgen kl. 21.00 på DR2. Grønlandsoptakten starter dog allerede kl. 20.30 på kanalen.

Publikum - læs mig - kommer I ikke til at kunne se - og det er jeg egentlig glad for. Ha ha jeg var nemlig temmelig (læs meget) tømmermandsramt denne lørdag formiddag efter en sushi/drinks aften med de søde kollegaer. Jeg har derfor sørget for, at gemme mig bagerst i publikumsrækkerne :-)

Forresten skal jeg skam stemme i morgen - kravet for at være stemmeberettig er et halv års bopæl i Grønland - så jeg sniger mig lige præcis over stregen :-) Og ja jeg ved, hvor mit kryds skal sættes! Faktisk har jeg aldrig før sat mig så godt ind i et valgt og politiske holdninger - muligvis fordi jeg nu arbejder midt i det politiske liv - Jeg bliver så voksen af det her Grønland ;-)

 Et billede fra Debatten - direkte snuppet fra den grønlandske avis Sermitsiaq


Endnu et billede nu af fotografen Kamilla Fuglsang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar